شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ 05 October 2024
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۴۸۲۱۳
نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل در گلاسکو آغاز شد (فیلم)

زمین داغ و زمان کم!

زمین داغ و زمان کم!
نشست جاری تغییرات اقلیمی سازمان ملل در گلاسکو یا COP۲۶ همانطور که از اسمش پیداست بیست و ششمین کنفرانس از این نوع است. این کنفرانس که تا ۱۲ آبان ادامه خواهد داشت ممکن است به دلیل طولانی شدن برخی گفت‌وگو ها ادامه پیدا کند. سران و مقامات کشورها از امروز در این اجلاس حضور می یابند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در استقبال از این کنفرانس ابراز امیدواری کرد هنوز برای جلوگیری از فاجعه دیر نشده باشد. منظور او از فاجعه، گرم شدن دمای متوسط زمین به بیش از ۱.۵ درجه سانتیگراد است. گزارش اخیر سازمان ملل افزایش ۲.۷ درجه ای در قرن جاری میلادی را در صورت ادامه روند فعلی پیشبینی می کند.

 

تبلیغات دولت محافظه کار انگلیس طوری است که انگار این اولین یا مهمترین کنفرانس اقلیمی است. همچنین در میان اخبار رسانه ها ممکن است این نکته مغفول بماند که کنفرانس جاری به میزبانی مشترک ایتالیا و انگلیس برگزار می شود و محل آن شهر گلاسکو در اسکاتلند است. کنفرانس تغییرات اقلیمی از سال ۱۹۹۵ آغاز شده و اولین نشست آن در برلین شکل گرفت.

 

در حاشیه این کنفرانس اعتراضات گروه های محیط زیستی از جمله «شورش انقراض» جریان داشته و از سوی دیگر کارکنان خطوط ریلی اسکاتلند تهدید به اعتصاب کرده اند.

حجم ویدیو: 4.93M | مدت زمان ویدیو: 00:01:10 دانلود ویدیو
ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی